Termíny akcí seriálu JAWA 50 2010
Jawa 50 je seriál závodů, který se jezdí již od roku 2006 - původně nazvaný Venkovský šampionát - na kterém se podílí několik organizátorů.
Výsledky jednotlivých závodů se sčítají a na konci sezony se vyhlašují absolutní vítězové v každé kategorii.
Májová vyjížďka |
1.5.2010 |
Košov |
8.5.2010 |
TOUR DE SODA |
29.5.2010 |
TT Jawa |
12.6.2010 ZRUŠENO |
TT Veliš |
24.7.2010 |
Břehy |
7.8.2010 |
TT Mladějov |
14.8.2010 |
TT Jinolice |
4.9.2010 ZRUŠENO |
MOTO 50 Veliš |
4.9.2010 |
Třtěnice Cup |
18.9.2010 |
Kategorie:
1. Jawa speciál – všechny typy Jawa 50 do roku výroby 1985! Obsah 50cm³(tok 10%) zdvih 44 Ø40.
Povolené úpravy – neomezené, musí však vycházet z dílů Jawa 50, nebo z dílů, na kterých se přímo podílela. Veškeré úpravy musí vycházet z původních karterů ( 5-ti a více kvaltové převodovky tak musí být vsazeny do původních karterů nebo repliky. Výjimku tvoří zapalování – karburátor – pérování – výfuk- brzdy.
Upozornění: Rám (jeho hlavní část) nesmí být jakkoliv upravován!!! Chlazení vzduchem.
Dodatek: pro rok 2010 se povoluje Otakarovi Plíškovi Jawa 50 chlazený vodou. Pro tento účel lze použít pouze válec Jawa 50 Ø 40, zdvih 44, rozteč šteftů 44x38 a to z důvodu odzkoušení tohoto systému pro jeho klady a zápory, které se projednají po skončení sezóny.
2. Jawa do 50cm³ JAWA RS 550 – S11, S22, A23 do roku výroby 85 (výjimkou jsou Babetty) Ø 40-44
Rám původní nesmí být přebrušován, nastavován. Brzdy + pérování originál (vyjímka pro 550 zadní pružina S11, S22, přední pérování pouze pomocné!)
Motor: Válec originál, kde je povolena úprava kanálů (jejich počet musí být zachován!) Rozteč mezi štefty originál 44x38m .Píst se může použít jednokroužkový, jeho délka se může libovolně upravovat.Klika originál, její prostor může být upravován (podkova).Hlava originál, je povolena úprava spalovacího prostoru.Karburátor – Jawa 50 + sací kolínko je povoleno pouze u vnitřní úpravy, jsou zakázány povrchové úpravy, navařování či nalepování. Zapalování elektronické, bez střídavých proměnlivých map. Převody převodovka pouze 3 stupňová s libovolným pilovým diagramem, povolen sekundární 14:55.Filtr libovolný.Výfuk S11, 23A, jeho venkovní rozměr i tvar musí být zachován – výfuk HIKONE – koncovka bez úprav.
3. JAWA ORIGINÁL – vše musí být originál
Je přísně zakázáno na veškerých dílech ubírat či přidávat materiál.
Je zakázáno měnit počet zubů na veškerých převodech.
Sekundární počet pro všechny typy Jawa 50 14:55 (vyjímka S11, S22).
Píst originál 2 kroužky, 39mm Ø, 44mm zdvih.
Neznalost stavu neomlouvá !!!
4. Jawa ženy – všechny typy Jawa 50 do roku výroby 1985 - výjimkou jsou Babetty, Ø 40mm, zdvih 44mm,
bez viditelných úprav (počet kanálů zachován), orig. Filtr, povolený převod max. 14:55, povolen výfuk.
5. Jawa do 50cm³ s účastníky nad 55 let nebo nad 100kg ve spodním prádle!
Všechny typy Jawa do roku výr. 85 - výjimkou jsou Babetty Ø 40mm, zdvih 44mm, bez viditelných úprav, počet kanálů zachován. Originál filtr(může být upraven tak,aby nedošlo k poškození motoru), povolený převod max.14:55(1:3,92), Povolen výfuk, kryt motoru, pérování, výstuhy rámu, brzdy, zapalování bez řiditelných map. Není povoleno použít jiný karburátor než Jawa 50 typ 2917, včetně filtru, Ø difuzoru 17mm.
6. Babetta (Jawa) Bez úprav!
7. Babetta (Jawa) Speciál
Povolené úpravy – neomezené, musí však vycházet z dílů Babetta (Jawa), nebo z dílů, na kterých se přímo podílela. Veškeré úpravy musí vycházet z původních karterů. Výjimku tvoří zapalování – karburátor – pérování – výfuk- brzdy. Upozornění: Rám (jeho hlavní část) nesmí být jakkoliv upravován!!! Chlazení vzduchem.
Každý účastník, který poruší tato technická pravidla u dané kategorie, bude následně vyloučen (i dodatečně).
Účastník, který neprojde technickou přejímkou a nebude přihlášen do 10:00 nebude do jízdy připuštěn.
Výjimku může udělit pouze pořadatel!
Protest může každý podat hodinu před startem nebo 30 minut po dojetí. Kauce 100,-Kč propadá postiženému!
Bodový systém „JAWA 50“:
1 místo - 10 bodů, 2 místo - 8 bodů, 3 místo - 6 bodů,4 místo - 5 bodů,
5 místo - 4 body, 6 místo - 3 body, od 7 do posledního - 2 body.